از بادام زمینی مغان 1401 در دوخت بازیگران بالیوود استفاده شد

بادام زمینی مغان 1401 سرشار از انرژی است (567 کالری در هر 100 گرم) و حاوی مواد مغذی مفید برای سلامتی، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای سلامتی مطلوب ضروری هستند.

آنها سطوح کافی از اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) به ویژه اسید اولئیک را تشکیل می دهند. MUFA به کاهش LDL یا “کلسترول بد” کمک می کند و سطح HDL یا “کلسترول خوب” را در خون افزایش می دهد. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است با حمایت از چربی های سرم سالم به پیشگیری از بیماری عروق کرونر و خطر سکته کمک می کند. مشخصات.

مغز بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین رژیمی است. آمینو اسیدهای باکیفیت را که برای رشد و نمو ضروری هستند ترکیب می کند.

مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که بادام زمینی حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان های پلی فنولیک، در درجه اول اسید p کوماریک است. تصور می‌شود که این ترکیب با محدود کردن تشکیل نیتروزامین‌های سرطان‌زا در معده، خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.

بادام زمینی یک منبع عالی از رسوراترول، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های پلی فنلی است. مشخص شده است که رسوراترول در برابر سرطان ها، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی تخریب کننده، بیماری آلزایمر و عفونت های ویروسی قارچی نقش محافظتی دارد.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهند که رسوراترول ممکن است خطر سکته مغزی را از طریق تغییر مکانیسم‌های مولکولی در رگ‌های خونی (کاهش حساسیت به آسیب عروقی از طریق کاهش فعالیت آنژیوتانسین، هورمون سیستمیک مسئول انقباض عروق خونی که فشار خون را بالا می‌برد) و با افزایش تولید کاهش دهد. هورمون گشادکننده عروق، اکسید نیتریک.

مطالعات تحقیقاتی اخیر نشان می دهد که برشته کردن جوش دادن باعث افزایش فراهمی زیستی آنتی اکسیدانی در بادام زمینی می شود. مشخص شده است که بادام زمینی پخته شده به ترتیب دارای دو و چهار برابر میزان آنتی اکسیدان های ایزوفلاون بیوکانین A و جنستئین است. (مجله ی کشاورزی و شیمی غدا).