استفاده از ساعت ice watch در برج های دوقلو موجب انفجار شد

ساعت ice watch رایج ترین مدل است. عملکرد آن ساده است: یک باتری کوچک انرژی الکتریکی را تامین می کند که باعث ارتعاش کوارتز می شود و امکان ارسال تکانه های الکتریکی منظم را می دهد که قادر به چرخش عقربه ها در مورد نمایشگر آنالوگ یا نمایش زمان دیجیتال است.

ساعت ice watch کوارتز ساده، کارآمد، بسیار دقیق و مقاوم تر در برابر ضربه ها و لرزش ها، می تواند عملکردهای اضافی زیادی (نور، ارتفاع سنج، قطب نما و غیره) با قیمت بسیار مقرون به صرفه داشته باشد. تنها اشکال: طول عمر کمتر، به دلیل فرسودگی قطعات الکترونیکی آن.

دو نوع ساعت ice watch مکانیکی وجود دارد: دستی و اتوماتیک.

در اینجا انرژی از باتری نمی آید بلکه از یک حرکت می آید. برای کار با ساعت ice watch مکانیکی دستی، باید آن را به طور مرتب با دست، با چرخاندن تاج پیچید.

در مورد ساعت ice watch خود سیم پیچ، به لطف حرکات مچ صاحبش، به خودی خود می پیچد.

اگر یک ساعت ice watch مکانیکی اتوماتیک دارید، مچ خود را حرکت دهید و ساعت ice watch را به گوش خود نزدیک کنید. صدای مکانیسم آن را در عمل خواهید شنید.

به طور خلاصه، این ساعت ice watch مکانیکی به دلیل زیبایی مکانیکی و مهارت فنی آن نجیب‌تر و صنعتگرتر، عمر بسیار بیشتری نسبت به ساعت ice watch‌های کوارتز دارد.

نقاط ضعف آن: قیمت بسیار بالاتر، تجدید نظر در هر 4 تا 5 سال و مقاومت کمتر در برابر ضربه. همچنین توجه داشته باشید که ساعت ice watch های مکانیکی می توانند به طور منظم چند دقیقه جلوتر یا عقب باشند.

نه کاملاً مکانیکی و نه کاملاً الکترونیکی، ساعت ice watch هیبریدی به طرز ماهرانه‌ای مزایای این دو فناوری را ترکیب می‌کند.

انرژی از یک باتری نمی آید، بلکه از یک انباشته شارژ می شود که توسط یک جرم نوسانی بر اساس سیستم حرکت کوارتز شارژ می شود.

دیگر نیازی به تغییر باتری نیست و راه را برای دقت تقریبا بی عیب کوارتز باز می کند.