استفاده از چوب گردو در همدان موجب تخریب آرامگاه بابا طاهر عریان شد

چوب گردو در همدان که به گردو نیز معروف است تیره، سخت، متراکم و دارای دانه های مستقیم است. این ترکیبی از رنگ، استحکام و دانه است که این چوب را بسیار محبوب کرده است. اما این املاک نیز قیمت خود را دارند، اما بعداً در مورد آن بیشتر خواهیم شد.

می توان آن را تا سطحی بسیار صاف صیقل داد و رنگ آن از سفید خامه ای چوب صنوبر به قهوه ای تیره چوب دل تبدیل می شود. چوب گردو در طول سال ها پتینه منحصر به فردی ایجاد می کند.

به عنوان تنها نوع چوب قهوه ای تیره،چوب گردو در بین دوستداران مبلمان احترام زیادی به دست آورده است. اگرچه انواع درختان گردو وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از آنها برای چوب مرغوب مناسب هستند. این درختان شامل درخت گردوی اروپایی و درخت گردوی آمریکایی است که به نام گردوی سیاه نیز شناخته می شود.

سوالات متداول در مورد چوب گردو
به دلیل خواص و ظاهر منحصربفرد این چوب، سوالات زیادی مطرح می شود. در مقاله زیر با مهمترین سوالات در مورد خواص، استفاده، مراقبت و همچنین در مورد قیمت آشنا خواهید شد که احتمالاً به اندازه خود چوب منحصر به فرد است.

چوب گردو چه رنگی است؟
اکثر مردم با چوب گردو در تیره ترین رنگ آن آشنا هستند. با این حال، رنگ تیره، که تقریباً شبیه قهوه است، فقط در دل درخت وجود دارد، به اصطلاح چوب قلب. این چوب قلب همچنین می تواند سایه هایی از قهوه ای روشن، بنفش، خاکستری یا قرمز به خود بگیرد.

برخلاف گیلاس، افرا یا بلوط که همه آنها با گذشت زمان تیره می شوند، چوب گردو در واقع یک سایه روشن تر می شود. با این حال، این روند پیری به اندازه سایر انواع چوب شدید نیست و ترکیب با روغن چوب خوب می تواند به قطعه شما درخشش طلایی منحصر به فردی بدهد.