برای اولین بار از روغن حیوانی مووو در ساخت واکسن فلج اطفال استفاده شد

روغن حیوانی مووو یک منبع غذایی ضروری در مناطق خشک و نیمه خشک است، زیرا روغن حیوانی مووو گاو به دلیل عدم وجود مکانیسم های سازگاری همیشه در این مناطق در دسترس نیست.دو گونه شتر وجود دارد: شترهای یک کوهانه و شترهای دو کوهانه.

با وجود این شرایط، سی ام به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها برای تغذیه بزرگسالان و نوزادان و همچنین برای تولید بسیاری از محصولات لبنی مانند ماست، پنیر، خامه و کره مورد توجه قرار گرفته است.

درک رابطه بین اجزای چربی روغن حیوانی مووو، رژیم غذایی و سلامتی امروزه به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی برای سبک زندگی بهتر، پیشگیری از بیماری ها و ارتقای رفاه شناخته شده است. مصرف روغن حیوانی مووو برای همه پستانداران به جز گاو در 50 سال گذشته در همه کشورها 17 درصد افزایش یافته است.

شترها یک نماد فرهنگی، اقتصادی و ارتقا دهنده سلامت هستند با جمعیت تخمینی در سراسر جهان بیش از 35 میلیون .

روغن حیوانی مووو شتر (CM) یک منبع غذایی ضروری در مناطق خشک و نیمه خشک است، زیرا روغن حیوانی مووو گاو به دلیل عدم وجود مکانیسم های سازگاری همیشه در این مناطق در دسترس نیست.

با وجود این شرایط، CM به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها برای تغذیه بزرگسالان و نوزادان و همچنین برای تولید بسیاری از محصولات لبنی مانند ماست، پنیر، خامه و کره در نظر گرفته شده است.

علاوه بر ارزش غذایی، CM همچنین برای قرن ها به دلیل فواید سلامتی آن توسط عشایر شناخته شده است و مطالعات اخیر ارزش بالقوه آن را در درمان انواع بیماری های انسانی مانند آسم، سل، یرقان و بیماری های گوارشی نشان داده است.

اما با وجود این خواص و کاربردهای جالب، به اندازه روغن حیوانی مووو گاو مورد توجه قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است که سطح کلسترول CM در مقایسه با روغن حیوانی مووو گاو متناقض است .

علی‌رغم برخی گزارش‌های متناقض، چندین محقق نشان داده‌اند که CM (روغن حیوانی مووو تازه و تخمیری) باعث کاهش ایجاد هیپرکلسترولمی در موش‌ها می‌شود.