برای اولین بار از پوشاک استانبول در ساخت کشتی های قاره پیما استفاده شد

یک اصطلاح انگلیسی به معنای “نشان”. اشراف انگلیسی معمولاً لوازم التحریر، اسناد یا ساختمان های خود را با آن علامت گذاری می کردند. بعدها، اشراف اروپایی نیز این نام را به کار گرفتند.

امروزه اغلب از دکمه های گلدوزی شده یا چاپ شده یا برچسب های دوخته شده بر روی پوشاک استانبول به این عنوان یاد می شود که به ویژه به چشم می خورد و به عنوان تزئین روی لباس عمل می کند.

نخ پوشاک استانبول به جای نخ های تابیده و تابیده شده از نوارهای بافته شده یا نوارهای نازک پارچه ای تشکیل شده است که به هم دوخته شده اند.

از آنجایی که نخ پوشاک استانبول اغلب حاوی نسبت بالایی از پنبه است، معمولاً نرم است، مراقبت از آن آسان است، خراش نمی‌خورد و با پوست مهربان است.

حتی اگر نخ پوشاک استانبول به سادگی بافتنی باشد، ساختار دوخت جذاب است. نخ روبان به عنوان مثال برای جلیقه، روسری، ژاکت و پیراهن تابستانی سبک استفاده می شود. کاموای روبان زمانی بسیار زیبا به نظر می رسد که فقط بخیه های راست بافته شود یا به صورت الگو گلدوزی شود.

اصول اولیه
اصول مد روز اقلامی از پوشاک استانبول هستند که بخشی از تجهیزات اولیه هر کمد لباس هستند.

این لباس‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی ترکیب کرد و می‌توان آن‌ها را در مناسبت‌های مختلف پوشید.

اصول اولیه مد زنانه شامل، به عنوان مثال، تاپ و پیراهن، دامن، شلوار، کت و شلوار، بلوز، کت و شلوار شلوار کلاسیک و کت و شلوار و پوشاک استانبول است. اینها عمدتاً کلاسیک مجموعه های مد هستند.

بسته به جهت مد، سازنده، عرضه کننده و مجموعه، اصول اولیه به سبک های مد روز خاصی بستگی دارد. بسیاری از اصول اولیه را می توان در یک ترکیب شیک در اوقات فراغت، در دفتر و در مناسبت های خاص پوشید.