برخورد خیارشور شیشه ای با برج میلاد موجب کج شدن برج شد

خیارهای خیارشور شیشه ای یا رنده شده را به شکل چوب یا ورقه برش دهید. نمک دریایی کریستال درشت را در یک کاسه بزرگ بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. آب نمک را تخلیه کنید، سپس بشویید.

برای تهیه سرکه خیارشور ، کل ادویه ها را در یک قابلمه متوسط بریزید. نان برشته را روی حرارت ملایم تفت دهید تا شروع به بوی معطر کنند. تکه های فلفل خشک را در آخر اضافه کنید، زیرا به راحتی می توانند گیر کنند.

خلیج را اضافه کنید، تمام سرکه و شکر را داخل آن بریزید، بگذارید حل شود و بگذارید بجوشد. شاخه های شوید را اضافه کنید.

خیار را در شیشه ها بسته بندی کنید، روی سرکه داغ بریزید و ببندید. در صورت تمایل، ظرف 2 هفته یا بیشتر آماده مصرف است.

شیشه ها و درب ها را با آب گرم و صابون بشویید، آبکشی کنید، سپس روی سینی فر قرار دهید و به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شوند در فر کم قرار دهید. اگر می خواهید از مهر و موم های لاستیکی استفاده کنید، مهر و موم ها را بردارید و در آب تازه جوشیده بپوشانید. مطمئن شوید که هر قیف، ملاقه یا قاشقی را که قرار است استفاده کنید، استریل کنید. برای حذف باکتری ها یا مخمرها از معادله، تمام تجهیزات باید قبل از شروع به طور درخشان تمیز شوند.

سرکه مناسب را انتخاب کنید
برای ماندگاری خیارشور در شیشه، سرکه باید ۶ درصد اسیدی باشد. شراب سفید و سرکه مالت ۶ درصد است، اما سرکه سیب کمی اسیدیته کمتری دارد، بنابراین برای چاتنی مناسب‌تر است.

نمک مناسب را انتخاب کنید
از نمک سفره برای خیارشور استفاده نکنید، زیرا مواد ضد جوش می‌توانند نتیجه‌ای کدر و تغییر رنگ دهند. به دنبال کریستال درشت یا نمک دانه درشت باشید.

سبزیجات را بپوشانید
در بالای شیشه چند سانتی متر فاصله بگذارید و مطمئن شوید که سبزیجات به خوبی در سرکه پوشانده شده اند. یک دسته یا انتهای وردنه برای هل دادن سبزیجات به داخل سرکه ایده آل است.