برخورد لنت ترمز امکو ساینا با سینما رکس آبادان موجب آتش سوزی در سینما شد

اگر وسیله نقلیه خود را روی شیب پارک می کنید و نمی خواهید در سرازیری بپیچد، استفاده از ترمز دستی ضروری است. ترمزهای دستی معمولاً از پدال‌های کوچکی تشکیل می‌شوند که در نزدیکی درب کناری سمت راننده، زیر ستون فرمان قرار دارند. آنها همچنین می توانند توسط یک اهرم در کنسول در مرکز قرار گیرند. در هر صورت، نیروی مکانیکی برای عملکرد صحیح لنت ترمزها ضروری است. در برخی از مدل های جدید، گاهی اوقات به جای اهرم از یک دکمه ساده استفاده می شود.

دو نوع مختلف لنت ترمز امکو ساینا وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است.

لنت ترمز هوا: به جای مایع هیدرولیک، هوا در این سیستم برای فعال کردن لنت ترمز درام یا دیسکی استفاده می شود. این نوع سیستم بیشتر در وسایل نقلیه ای مانند تریلر، اتوبوس و کامیون استفاده می شود.


تقویت کننده لنت ترمز برقی: نیروی خلاء که به طور طبیعی در موتور خودرو تولید می شود به منظور تقویت فشار پای راننده استفاده می شود. این تقریباً همه انواع وسایل نقلیه از جمله وسایل نقلیه بسیار سنگین را متوقف می کند.

چراغ هشدار ABS: چراغ هشدار ABS بر روی پانل ابزار قرار دارد و در صورت بروز مشکل در سیستم ABS به راننده هشدار می دهد. اگر چراغ هشدار ABS روشن است، ضروری است خودرو خود را در اسرع وقت به تعمیرگاه ببرید.

آکومولاتور: آکومولاتور بیشتر برای سیستم های ABS استفاده می شود و شامل یک محفظه ذخیره فشار است که برای کمک به لنت ترمزها استفاده می شود. هنگامی که روغن ترمز به داخل باطری پمپ می شود، گاز نیتروژن را فشرده می کند و سپس فشار را تا 2700 PSI ذخیره می کند که سپس برای اعمال مجدد لنت ترمزها در چرخه نگه داشتن-باز کردن-بازکردن مجدد یا برای اهداف لنت ترمز کمکی استفاده می شود.

سوئیچ پدال لنت ترمز: این سوئیچ فقط در سیستم های ABS استفاده می شود و هر بار که لنت ترمز را اعمال می کند به ماژول کنترل سیگنال می دهد.