فروش انار در عراق موجب فروریختن کوه حمرین شد

انار در عراق یکی از سالم ترین میوه های جهان است، زیرا وقتی صحبت از مواد مغذی به میان می آید، دانه های انار همه چیز واقعی هستند.

سرشار از مواد مغذی ضروری
دانه‌های انار خوراکی سرشار از مواد تقویت‌کننده سلامتی از جمله ویتامین‌های C و K، فولات و فیبر هستند. همچنین مقدار زیادی پلی فنول، به ویژه فلاونوئیدها و تانن ها وجود دارد.

با این حال، قرمزهای کوچک نیز نسبتاً شیرین هستند – جای تعجب نیست، زیرا دانه‌های انار (125 گرم) حدود 21 گرم قند (میوه) و در نتیجه 84 کیلو کالری دارد.

با این حال، از آنجایی که بسته‌های قدرت معمولاً در مقادیر کم استفاده می‌شوند، به عنوان مثال به‌عنوان تاپینگ، ارزش محاسبه کالری به سختی قابل ذکر است.

دوتایی مواد مغذی با عامل کمیاب
انار دو ماده منحصر به فرد را در دانه های خود ترکیب می کند که بخش قابل توجهی از فواید سلامتی آن را تشکیل می دهد: اسید پونیسیک و پونیکالاگین. اولی یک اسید چرب غیراشباع چندگانه است که در روغن هسته انار یافت می شود و سرشار از مواد فعال زیستی است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

Punicalagin یک عامل برنزه کننده است که تانن نیز نامیده می شود و از گروه پلی فنل ها است. این یک ماده گیاهی ثانویه است که به انواع اثرات مثبت سلامتی نسبت داده می شود. گفته می شود که Punicalagin آلفا دارای اثر ضد سرطانی بالقوه است، از پیشرفت آلزایمر جلوگیری می کند و اثر ضد التهابی دارد .

توجه داشته باشید!
دانه های انار دو ماده مهم را با هم ترکیب می کنند که اثرات بالقوه ضد سرطان و ضد التهابی دارند و می توانند از پیشرفت آلزایمر جلوگیری کنند.
محافظت در برابر سرطان پروستات
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که در مردان تشخیص داده می شود. اگر سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) در خون افزایش یابد، این معمولاً نشان دهنده تغییر در پروستات است.