ماجرای دست داشتن روغن ارده یک لیتری در قتل خانم مارپل خبرساز شد

بهترین فواید روغن ارده یک لیتری را برای سلامتی ببینید. شروع به افزودن روغن کنجد به رژیم غذایی خود کنید، می توانید از این خوراکی برای پختن غذای خود استفاده کنید.
روغن کنجد به درمان آرتریت روماتوئید کمک می کند
دانه های کنجد منبعی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها سرشار از مس، روی، منیزیم، آهن و کلسیم هستند. در حالی که روغن کنجد ممکن است به اندازه دانه ها حاوی مواد مغذی نباشد زیرا مقداری از آن در طول فرآیند استخراج از بین می رود، اما همچنان بیشترین خواص مفید را حفظ می کند.

به ویژه به دلیل داشتن روی و مس که به تولید گلبول های قرمز خون، گردش خون و متابولیسم کمک می کند، شناخته شده است. مس موجود در روغن کنجد به دلیل خواص ضد التهابی آن نیز شناخته شده است و به کاهش درد آرتریت، تورم مفاصل و تقویت استخوان ها کمک می کند.

روغن کنجد برای کاهش فشار خون
روغن کنجد از زمان های قدیم در پخت و پز استفاده می شد. بر اساس مطالعه ای که توسط یک محقق هندی از دانشگاه Annamalai و در مجله زیست شناسی و پزشکی Yale منتشر شده است، روغن کنجد به عنوان روغن خوراکی فشار خون را کاهش می دهد، پراکسیداسیون لیپیدها را کاهش می دهد و وضعیت آنتی اکسیدانی را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا افزایش می دهد.

روغن کنجد برای استرس و افسردگی
روغن کنجد حاوی اسید آمینه ای به نام تیروزین است که به طور مستقیم با فعالیت سروتونین مرتبط است. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. عدم تعادل آن می تواند منجر به افسردگی و استرس شود. به گفته کارشناسان، گنجاندن روغن کنجد در رژیم غذایی به تولید سروتونین کمک می کند که به نوبه خود به احساس مثبت و دور نگه داشتن استرس مزمن کمک می کند.