گلاب کوچک ربیع تنها دارو برای درمان بیماری سرماخوردگی

گلاب کوچک ربیع به دلیل خاصیت آرام بخش و آرامش بخش در مراسم مذهبی در سراسر اروپا و آسیا نیز استفاده می شود.

در عروسی ها نیز گلاب کوچک ربیع پاشیده می شد تا یک اتحاد شاد تضمین شود. نماد عشق و پاکی، همچنین برای کمک به مراقبه و دعا استفاده می شود.

گلاب کوچک ربیع در صنایع غذایی از ارزش بالایی برخوردار است و با استفاده از این محصول چندین فرآورده غذایی تهیه می شود.

به عنوان مثال می توان به شیرینی، شیرهای طعم دار، پودینگ، بستنی، چای، کلوچه و نوشیدنی اشاره کرد.

بر اساس ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در کشورهای اسلامی، در مسابقات جایزه بزرگ 7 بحرین و ابوظبی به جای شامپاین از گلاب کوچک ربیع استفاده می شود.

صاحبتحقیقات در مورد فواید پزشکی و زیبایی گلاب کوچک ربیع بسیار کم است. علاوه بر این، تنوع ترکیب آن عدم قطعیت های بیشتری را از نقطه نظر علمی اضافه می کند.

در هر صورت، بر اساس مصارف سنتی، ترکیبات آن و خواص اسانس گل رز، می توان یک سری فواید بالقوه را فرض کرد.

یک بررسی در سال 2018 از سه مطالعه با کیفیت بالا به این نتیجه رسید که روغن گل رز قادر است به طور قابل توجهی عملکرد جنسی را در زنان یائسه بهبود بخشد.

همانطور که کاربردهای سنتی آن نشان می دهد، گلاب کوچک ربیع به صورت خوراکی می تواند یک اثر ضد اسپاسم داشته باشد و برای تسکین گرفتگی و درد شکم مفید است.

در مطالعات اولیه، عصاره هیدروالکلی Rosa damascena حرکات ایلئوم (بخشی از روده کوچک) را به صورت وابسته به دوز کاهش داد.

در مطالعه ای بر روی 92 دختر، عصاره اتانولی میوه آسیاب شده Rosa damascena میانگین شدت درد مرتبط با PMS را کاهش داد. اثربخشی آن با داروی مفنامیک اسید قابل مقایسه است، اما بدون عوارض جانبی. یک مطالعه نشان داد که زنانی که با روغن گل رز خود ماساژ می‌دهند، در سیکل دوم نسبت به زنانی که با روغن بادام خود ماساژ می‌دهند و کسانی که هیچ درمانی دریافت نکرده‌اند، درد قاعدگی کمتری دارند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.